Olet varmaan huomannut, että sisältömarkkinointi on suosittu keskustelunaihe näinä päivinä. Kaikki puhuvat siitä, mutta mitä se oikeastaan ​​on? Haluan auttaa selventämään tätä käsitettä, joka on kaikkien markkinoijien huulilla näinä päivinä.

Mitä sisältömarkkinointi on?

Sisällön tuottaminen ei todellakaan ole uusi markkinointikeksintö. Totuus on, että sisältöä on käytetty markkinoinnissa jo kauan, mutta se on saanut uuden merkityksen sosiaalisen median aikakaudella. Kuka tahansa voi tulla julkaisijaksi, kirjoittamalla blogeja, tuottamalla YouTube videoita tai käyttämällä erilaisia sovelluksia. Sisältömarkkinointi on siis sekoitus kaupallista viestintää, markkinointia. Sisältömarkkinointia voidaan tehdä muun muassa seuraavien kanavien kautta:

  • Uutiskirjeet
  • Podcastit
  • Facebook
  • Instagram
  • Snapchat
  • YouTube
  • Blogit

Mitä sisältömarkkinointi ei ole?

Sisältömarkkinoinnilla ei ole tarkoitus luoda lisää esitteitä tuotteillesi tai palveluillesi. Blogipostaus, jossa puhutaan vain palveluistasi tai uusimmista tuotteistasi, ei hyödynnä tehokkaasti sisältömarkkinointia. Sisältömarkkinointi perustuu arvon tuottamiseen kohdeyleisöllesi. Kyse on hyödyllisen sisällön jakamisesta, joka auttaa potentiaalisia asiakkaita tai asiakkaita tekemään työnsä paremmin tai parantamaan heidän elämäänsä.

Se voi auttaa heitä ratkaisemaan ongelman tai määrittelemään kriteerejä, joita he voivat käyttää arvioidessaan vaihtoehtoja. Joten yhteenvetona sisältömarkkinointi ei ole:

  • Tuote esittelyitä
  • Myyntipuheita
  • Tuotekuvauksia
  • Mainostamista

Sisältömarkkinoinnissa kyse on yleisösi palvelemisesta tarjoamalla heille tietoa tai tukea, joka auttaa heitä ratkaisemaan jonkin ongelman tai tekemään paremman päätöksen. Siksi melkein kaikki parhaiten menestyvät B2B-sisältömarkkinoijat (90 %) asettavat yleisönsä informaatiotarpeet yrityksen myynti- tai markkinointiviestin edelle. Näin toimii muun muassa Iittala tavaramerkki, jonka tuoteperheeseen kuuluvat muun muassa kattilat ja lasit.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *